Maxim's lezingen zijn niet alleen informatief, maar ook op maat gemaakt voor bedrijven in de B2B-sector met een salesorganisatie en snelgroeiende bedrijven in de tech- en IT-industrie. Met zijn presentaties wil Maxim zijn publiek inspireren en motiveren om nieuwe ideeën te implementeren en hun verkoopstrategieën te verbeteren.
Gartner voorspelt dat in 2025 80% van de buying journey digitaal zal zijn. Inmiddels zijn er meer dan 350 salestools beschikbaar. Sales bij B2B bedrijven wordt dan ook steeds onpersoonlijker. Flitsende websites, productpush content, marketing automation, chatbots….en het salesteam krijgt een LinkedIn knoppen training….
Maxim denkt dat het anders kan. Relaties zijn gebaseerd op het wederzijdse vertrouwen tussen mensen. De persoonlijke, menselijke factor moet dus het uitgangspunt blijven. Maar hoe organiseer je dat?
Verkoop in B2B is altijd het resultaat is van een relatie. Door je doelgroep te verrassen met relevante inzichten ontstaat er stapsgewijs een vertrouwensband, wat er uiteindelijk in resulteert dat je in de markt gezien wordt als kennisleider en een mogelijk (trusted) partner om zaken mee te doen.
Het begint met nieuwsgierigheid wekken en online zaadjes planten in de hoofden van prospects. Door jouw kennis en inzichten te delen en van waarde te zijn voor de ander groeit de bereidheid om met elkaar aan tafel te gaan.